Monday, November 28, 2011

Jom Ke Felda 2011





Program Semarak Rukun Negara-Jom Ke Felda anjuran bersama IPGM, JPNIN dan Felda telah diadakan di Felda Lubok Merbau, Pendang, Kedah pada 19-23 November 2011.

Program ini merupakan program kedua selepas kejayaan program Jom Ke Desa tahun lepas yang diadakan di Bagan Datoh, Perak.

Jom Ke Felda merupakan sebahagian daripada Program Tahunan Semarak Rukun Negara yang bertujuan menyuburkan lagi semangat perpaduan dan integrasi nasional dalam kalangan pelajar di IPG.  Menerusi program ini, para pelajar IPG pelbagai kaum yang bakal menjadi guru setelah tamat latihan, berpeluang melihat dari dekat realiti kehidupan di FELDA. 

Jom Ke Felda kali ini melibatkan 340 orang pelajar dari 19 buah IPG. Mereka berkampung selama 3 hari 4 malam bersama dengan keluarga angkat mereka, dan menjalankan aktiviti-aktiviti seharian di Felda berkenaan.

Adalah diharapkan menerusi pengalaman berada di FELDA akan memberi keyakinan kepada pelajar IPG untuk menabur bakti kepada anak bangsa menerusi bidang pendidikan apabila tiba masanya kelak.

Majlis perasmian telah disempurnakan oleh YBhg. Datuk Rektor IPGM.

No comments:

Post a Comment