Wednesday, January 19, 2011

Lawatan ke SK Lanai - Sekolah Angkat IPGKTAA






 




Y.Bhg Datuk Rektor telah mengadakan lawatan kerja ke SK Lanai pada 19 Januari 2011. SK Lanai merupakan Sekolah Angkat IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan.

Turut sama dalam lawatan tersebut adalah Timbalan Pengarah IPGKTAA, En Roslan Ahmad, pegawai-pegawai IPGM, pensyarah-pensyarah IPGKTAA dan beberapa orang pensyarah IPG Kampus yang mempunyai sekolah angkat seperti IPGKSAH dan IPGK Gaya.

Siap sedia menunggu Y.Bhg Datuk Rektor di SK Lanai adalah Pegawai Pelajaran Daerah Lipis, Tn Hj Basirun Abdullah Hashim, Guru Besar SK Lanai, En Zainal Fetri b Hj Sutim, pegawai-pegawai dari JPN Pahang, PPD dan guru-guru SK Lanai.

SK Lanai terletak 40 KM dari Felda Sg Koyan. Murid-muridnya terdiri daripada 214 murid orang asli (50% adalah muslim) yang semuanya ditempatkan di asrama. Seramai 13 orang guru dan 10 orang kakitangan sokongan berkhidmat di sekolah ini.

 SK Lanai mula beroperasi di lokasi barunya pada bulan Mei 2003. Sekolah asal SK Lanai sebenarnya terletak 1 jam perjalanan menaiki bot dari tapaknya sekarang.

No comments:

Post a Comment